موردی که این روزها توجه ما را به عنوان ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی وب بسیار به خود جلب کرده، این است که آیا واقعا سرورها مؤلفه‌ی فراموش شده‌ی تجربه‌ی کاربری هستند؟

 

تجربه‌ی کاربری یا همان User Experience به مجموعه ضوابط برای مطالعه‌ی رفتار، نگرش و احساسات افراد نسبت به یک محصول یا سرویس گفته می­شود که طبق این ضوابط، تولید محصولات و ارائه‌ی سرویس‌ها باید بر روی مشتریان تأثیرات مثبتی داشته باشد. به زبان ساده‌تر، UX به تجربه‌ی کسب شده توسط مصرف کننده یک محصول یا سرویس گفته می‌شود.

 

عمده تمرکز تجربه‌ی کاربری، روی طراحی و توسعه‌ی وبسایت‌ها به منظور کاربرپسند کردن آن‌ها است. درحالی‌که هر دوی این موارد به عنوان پیش‌نیاز به میزبانی وب متکی هستند؛ چرا که هر سرویسی نیاز به بستری برای راه‌اندازی دارد.

 

از این رو، میزبانی وب یا هاست، فاکتوری اصلی و البته نادیده گرفته شده در تجربه‌ی کاربری است. اگر در انتخاب سرویس میزبانی خود دقت کافی نداشته باشیم، ممکن است حتی تمامی نکاتی که در طراحی UX وبسایت خود رعایت کرده‌ایم، به خوبی قابل ارائه نباشند.

 

هاست، عضو پایدار تجربه کاربری

شرکت‌ها و متخصصین UX برای بالا بردن کیفیت تجربه‌ی کاربری خود و کاربرپسند کردن وبسایت باید به موارد بسیاری از جمله انتخاب هاست مناسب توجه کنند. در اینجا نکات مهم در انتخاب و تهیه هاست را نام می‌بریم:

 

 

موقعیت جغرافیایی سرورها را مدنظر قرار دهید.

لوکیشن یا محل سروری که برای کار خود انتخاب می‌کنید بر عملکرد سایت شما بسیار تأثیرگذار است. هرچه موقعیت سرور به شما نزدیک‌تر باشد، سایتتان سریع‌تر لود می‌شود و بهتر عمل می­کند. در نتیجه کاربران UX رضایت‌بخش‌تری از وبسایت شما کسب خواهند کرد.

 

مکان میزبانی سرورهای هاست ارزان و هاست حرفه ای وب­رمز در بهترین دیتاسنترهای جهان است. به طوری که با خیال راحت می‌توانید وبسایت خود را با پینگ پایین در سرورهای ایرانی و یا با پهنای باند بالا در سرورهای واقع در اروپا که از نظر جغرافیایی نزدیک به ایران هستند، میزبانی کنید.

 

نوع هاست را متناسب با کار خود انتخاب کنید.

عامل دیگری که می‌تواند بر روی تجربه کاربری بسیار تأثیرگذار باشد انتخاب هاست مناسب است. باید به این مسأله توجه داشت که نه تمام وبسایت‌ها مشابه یکدیگرند و نه امکانات هاست‌ها به یک اندازه هستند. به عنوان مثال وبسایت‌هایی مثل وبلاگ سازها و یا سایت سازهای مشهور که ممکن است به طور ناگهانی حجم بالایی از ترافیک را تجربه کنند به پکیج‌های هاست پربازدید نیاز خواهند داشت که درصورت بالا رفتن بازدیدهای کاربران، توانایی پاسخگویی مناسب به این میزان درخواست را داشته باشند.

 

در مقابل آن، وبسایتهای گاهی هستند که به دیتابیس بیشتری نیاز دارند؛ به این دلیل که مقدار داده‌ای که بر روی این وبسایت‌ها قرار می‌گیرد بسیار زیاد است. در این شرایط بسته به نوع گاه ساز، هاست وردپرس یا هاست حرفه ای مشکل حجم بالای دیتابیس و نیاز به CPU قوی جهت پردازش سریع و آنی درخواست‌های وبسایت را برطرف خواهد کرد.

 

سرویس‌دهنده‌ی میزبانی وب (هاستینگ) و توسعه‌دهندگان وبسایت با یکدیگر همکاری داشته باشند.

این موضوع یعنی اهمیت همکاری متقابل دولوپرها(Developer)  و کارشناسان هاستینگ به این دلیل است که کدهای بکار رفته در ساختار وبسایت و تنظیمات اعمال شده بر روی سرور باید با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند و با حصول اطمینان از این مورد، می‌توان شاهد عملکرد بهتر سایت و همچنین سرعت بالای بارگذاری آن بود.

 

کارشناسان پشتیبانی وب رمز به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌های لازم و همچنین بررسی تنظیمات مورد نیاز سمت سرور یا محتوای وبسایت و اپلیکیشن شما هستند.

 

از ابزارهای لازم برای افزایش سرعت وبسایت استفاده کنید.

امروزه ابزارها و تکنیک‌های بسیاری در حوزه‌ی هاستینگ به منظور بهبود عملکرد سایت ارائه می‌شوند. ابزارهای شتاب‌دهنده سرعت سایت، کَش، فشرده ساز محتوا، lateral scaling و بالانس‌کننده‌ی بار ترافیکی از جمله‌ی این موارد است.

 

وب رمز با بهره‌مندی از سیستم کشینگ بسیار پیشرفته NGINX، سیستم‌های کلود و هارد NVMe بالاترین سرعت دسترسی را برای وبسایتتان فراهم می‌کند.

 

فعالیت‌های بازاریابی مورد نظرتان را با سرویس‌دهنده‌ی هاست خود در میان بگذارید.

 

اگر برنامه‌ی خاصی برای تبلیغات مد نظر دارید، سرویس‌دهنده‌ی میزبانی وب خود را در جریان آن قرار دهید تا اقدامات لازم را برای رویارویی با بالا رفتن میزان ترافیک سایتتان انجام دهند. با این کار مطمئن خواهید شد که حتی با بالا رفتن بازدید وبسایت، تجربه‌ی کاربری سایت شما دچار مشکل نخواهد شد.

 

برای مثال اگر نیاز به ارسال ایمیل‌های مارکتینگ دارید، ما به شما سرور مجازی با کانفیگ مخصوص را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین مهم‌تر از آن، اگر نیاز به تهیه پلن‌های موثر بازاریابی و تبلیغات از طریق گوگل ادوردز داشته باشید، هاستی پایدار، مطمئن و کارآمد مناسب تبلیغات گوگل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

تأثیرات نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها را بر روی منابع خود در نظر بگیرید.

ممکن است شما نیز پلاگین، اپلیکیشن و یا نرم‌افزارهایی را برای انجام کارهای گوناگون بر روی وبسایت خود نصب کرده باشید. با انجام این کار نیاز است که سرویس‌دهنده‌ی میزبانی وب خود را نسبت به این موضوع آگاه کنید چرا که اگر یکی از این موارد بر روی مصرف منابع سایت شما تأثیر بگذارد ممکن است این امر بر روی عملکرد سرور نیز بی‌تأثیر نباشد. به وجود آمدن هرگونه خلل در عملکرد سرور، بر روی وبسایت و همچنین تجربه‌ی کاربری بازدیدکنندگان شما نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

 

مرتبا تنظیمات هاست خود را آزمایش کنید.

آزمایش، سنجش و سازگار کردن تنظیمات هاست، کمک زیادی به طراحان و توسعه‌دهندگان وب می‌کند. با انجام این موارد نیز می‌توان از فعال بودن وبسایت و تجربه‌ی کاربری مفید آن اطمینان حاصل کرد.

 

البته ما در وب­رمز همواره سرورها را مانیتور و تنظیمات را بررسی می‌کنیم. لذا نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

 

برای وبسایت خود اس اس ال تهیه کنید.

اصلاً خوشایند نیست که در زمان بازدید از وبسایتی با اخطار ناامن بودن آن مواجه شویم حتی اگر نیازی به آنلاین از آن وبسایت نداشته باشیم. این امر تأثیری منفی بر روی تجربه‌ی کاربران نیز دارد. امروزه اکثر ارائه‌دهندگان میزبانی وب (شرکت‌های هاستینگ) گواهینامه SSL در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و با این کار، در بهبود تجربه کاربری و جلب اعتماد مشتریان به شما کمک خواهند کرد.

 

لازم به ذکر است وب رمز به عنوان شرکتی پیشرو در عرصه هاستینگ، بدون نیاز به نگرانی در خصوص تحریم‌ها، SSL معتبر برای دامنه‌های ملی با پسوند .ir نیز صادر می‌کند. جهت سفارش و صدور SSL و همچنین بررسی اهمیت برخورداری از SSL برای وبسایت و کسب و کار اینترنتی خود، به لینک SSL ارزان و معتبر در وب رمز مراجعه فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید

سئو

 


طراحی سایت وبسایت ,هاست ,کاربری ,تجربه‌ی ,میزبانی ,سایت ,تجربه‌ی کاربری ,تجربه کاربری ,داشته باشند ,هاست مناسب ,بالا رفتن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان آژانس حقوقی آسا وکیل مرکز اپیلاسیون موهای زائد بدن پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی واژه گستر فروشگاه اینترنتی دیجی کالا گل افشان مهارت